خرید پابند بزرگترين مشتري فرش دستباف ايراني

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش گفت: حجم صادرات فرش ایرانی با وجود کاهش 14 درصدی صادرات به آمریکا همانند سال گذشته بیش از 300 میلیون دلار است.به گزارش ایسنا “مجتبی فیض‌اللهی” اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری بیشترین حجم صادرات مربوط به آسیا با 49 درصد بوده است که در رده‌های بعدی اروپا با 39 درصد، آمریکا و آفریقا هر کدام با شش درصد قرار گرفته‌اند.وی تصریح کرد: به ترتیب آلمان، امارات، ژاپن، لبنان و قطر جزو پنج کشور اول وارد‌کننده فرش دستباف ایرانی هستند که در رده‌های بعدی می‌توان به ایتالیا، سوئیس، کانادا و انگلیس اشاره کرد.وی خاطر نشان کرد: بازار‌های هدف فرش ایرانی معطوف به این بازار‌ها نبوده و چین، روسیه، اندونزی، برزیل و آفریقای جنوبی نیز جزو بازار‌های هدف به حساب می‌آیند.فیض‌اللهی ادامه داد: لبنان، امارات و قطر به عنوان پل ارتباطی ایران، آلمان دروازه اروپا، ژاپن دروازه‌ آسیای شرقی و برزیل دروازه آمریکای لاتین شناخته می‌شوند.معاون بازاریابی مرکز ملی فرش بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری 304 میلیون دلار صادرات فرش داشتیم. این در حالی است که سال گذشته در همین مدت 324 میلیون دلار فرش دستباف ایرانی صادر شده بود.او هم‌چنین ادامه داد: آبان‌ماه امسال نسبت به آبان‌ سال گذشته با 20 درصد افزایش صادرات فرش روبرو بودیم که نشان دهنده افزایش 23 درصدی ارزش و 35 درصدی وزن صادرات است.فیض‌اللهی یاد‌آور شد: در آبان‌ماه نسبت به مهرماه سال جاری نیز با افزایش 12 درصدی ارزش صادرات و 15 درصدی وزن صادرات فرش مواجه بودیم.او با اشاره به کاهش صادرات نسبت به سال گذشته گفت: داشتن سهم 35 درصدی از صادرات جهان راضی‌کننده نیست که از دلایل این امر می‌توان به فروش محصولات کشور‌های هند، افغانستان، پاکستان و چین به نام فرش ایرانی در جهان و مشکلات اقتصادی جهان و جنبش وال‌استریت اشاره کرد.معاون بازاریابی مرکز فرش ادامه داد: مرکز در چهار محور اصلی برای توسعه صادرات فرش ایرانی برنامه‌هایی در نظر دارد که این برنامه‌ها برای حضور در بازار‌های موجود، تقویت بازار‌های صادرات مجدد، ورود به بازار‌های جدید و انجام تبلیغات بازار‌های هدف است.وی تصریح کرد: از بازار‌های موجود می‌توان به اروپا و ژاپن، بازار‌های جدید چین، اندونزی، روسیه‌، آفریقای جنوبی و بازار‌های صادرات مجدد آلمان، قطر و امارات اشاره کرد که عمده تمرکز مرکز ملی فرش به بازار‌های جدید معطوف است.او یکی از راه‌های به دست آوردن بازار‌های هدف را شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی دانست و گفت: در نمایشگاه پیش‌رو که در مرکز هانوفر آلمان برگزار می‌شود با هدف ایجاد غرفه‌ای با شکل و شمایل جدید برای بهتر نشان ‌دادن فرش ایرانی شرکت خواهیم کرد.فیض‌اللهی ادامه داد: قیمت فرش ایرانی به دلیل استفاده از مواد و رنگ طبیعی، کیفیت، نقش و طرح عالی بیشتر از قیمت فرش‌های دیگر کشور‌ها است.او بیان کرد: بیمه قالیبافان برای ترغیب بافندگان به بافت فرش طراحی و اجرایی شد که در سال گذشته 20 هزار نفر و امسال 400 هزار نفر در برنامه‌ی حمایتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که 320 هزار نفر درحال حاضر بیمه شده‌اند.معاون بازاریابی مرکز ملی فرش با اشاره به مزیت‌های فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی گفت: بهداشت و سلامت جامعه با استفاده از فرش دستباف حفظ می‌شود. در این فرش‌ها از الیاف طبیعی و کاملا بهداشتی استفاده می‌شود. این فرش‌ها هیچ‌گونه آلرژی، حساسیت و بیماری‌های آسم و رماتیسم ایجاد نمی‌کند. همچنین فرش‌ به عنوان یک سرمایه و محصول زینتی، ایجاد اشتغالزایی، رونق دامپروری، کشاورزی، ارز‌آوری و ایجاد 75 تا 80 درصدی ارزش افزوده در کشور را در پی خواهد داشت. 

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خرید